du føler det stopper opp stille stille og helt tomt det suser i ørene og det er eneste lyden du hører, suset blikket fanger ingenting nesten som det svartner et lite øyeblikk så er du tilbake sakte men sikkert det flimrer for øynene du hører stemmer rundt deg og du smiler borte noen sekunder en liten “time-out” på en måte rister sakte på hodet og er der igjen “falt bare i tanker” sier du dere ser utover vannet, trykker dere nærmere hverandre der på benken hva tenkte du på da ingenting
ingen er perfekt absolutt ingen det er vel soleklart det ikkje sant at ingen er verken feilfri eller perfekt korleis ser dei ut dei som er perfekte kva og kven er modellen for det så vakker kan du være, som berre juling men er dèt det å være perfekt er det dèt å være feilfri, å være vakker dyktig og rik med alt du kan ynskje deg perfekt
det perfekte livet det er der lykka er, bak penger og makt men det er vel å tru litt for godt kanskje ingen er perfekt og ingen er feilfrie noko har nokon gjort, som gjer at det ikkje er så glamorøst som det eigentleg er, på baksida, i det skjulte men kva så den om det og du om det
lykka i livet er heilt andre ting kanskje enn å hige etter det perfekte åååå det er så vanskeleg kjem du i mål er vel spørsmålet eller set du deg ned med fornøgdheit og tenkjer; ah så deilig, ditt liv, di glede, di lykke, ikkje perfekt og heller ikkje feilfri so what!
Men vel verdt turen i dag – da jeg var på jakt etter hestehoven Og jeg vet akkurat hvor jeg skal lete For JEG har ikke sett hestehoven ennå… og i dag var den der!
En tur ut i vinden – bare for å få noen skritt langs veien der ute på Flø Lufte hodet og tankene….
Gå litt langs stranda og se på de som prøver bølgene på surfebrett De er tøffe!
Hestehoven er her! Yeeeee!
Det blåser så tårene flagrer
Midt i bildet – nesten usynlig – flyr det et tjelde-par 🙂 De er også kommet! Og ja – de har vært en stund da…. men det er herlige vår-tegn på gang ute for tiden
Kven hjalp deg på det værste Du tenkjer på det, då alt var det reinaste kaos Hjerna var omsnudd og nervane låg på utsida – utan at nokon såg det Kven hjalp deg? Du ville ikkje at nokon skulle vite Du ville ikkje at nokon skulle forstå Trudde det var til eit nederlag å sjå Spent som ein boge, for at noko skulle skje Berre du klarte deg så lenge…..
Du måtte halde ut akkurat så lenge…. til alle var trygge Då kunne du senke garden Når angsten byrja sive ut, lettelsen ga frå seg eit gedigent sukk, og kroppen brast i tusen knas Allikevel var du stille, det var for lenge sidan no Bearbeidelses-prosessen var i gang
Tenk å finne ein mjøleskvett her ute! Kven har gløymt mjølka si? Nei, det er vel best med vatn vel? Men ein liten smak gjer ingenting Ingen som ser oss akkurat no Berre ein slurp til – so går vi tilbake
Fortida rasar forbi Det flimrar for augene Så lenge sidan Men allikevel, som det ikkje er år imellom Du ser deg sjølv ta farvell – står ved ein benk i kyrkja Du er berre tenåringen sjølv Ung og umoden, men allikevel som ein vaksen, trur du Veslevaksen
Livet skjer der og då – time for time Kjærleikssorg og forelskelsar om ein annan Ung og framadstormande, usikker og sikker, på same tid Lagar eit sjølbilde på vaklande grunn Så skjørt og på same tid med styrke og kraft Du høyrer noko, og tek det til deg, rettar ryggen, men ikkje for mykje Du elskar folk og elskar utfordringar, og tek ting på strak arm Ingen redsle, berre pågongsmot
Fortida rasar, og det flimrar for augene Så lenge sidan, men allikevel som det var i går Redsle for alt Frykt for så mykje Raseri for så meget Du elskar og hatar – og det går ikkje å kombinere Du gjer det allikevel…
Bobilen har fått navnet Olga Først kalte vi den “rustolga” fordi det var noe rust under bilen, og det har vært noen reperasjoner på den som ikke kanskje var forventet… men det er ikke så fint med “rustolga” – så da blei det OLGA da 😀
Det er søndag og barnedåp Hele grunnen til at vi tok denne turen med bobil 🙂 Ja vi kunne kjørt med personbil også…. men vi har jo huset med oss – så det er helt greit det 🙂
Det er minusgrader i skrivende stund – og sola er på vei opp
En fin dag å ha barnedåp på 🩵
Så er det på tide å starte på hjemreisen 🚍
Vi takker for oss like før kakene kommer på bordet 😅
☕️
Men vi får med varme kanelsnurrer på turen
Det lakker og lir mot kveld. Klokka er nesten 18.30 og det er fortsatt lyst ute.
Vi har ca 2 timer og 20 minutt igjen av turen 🚍
Under her er link til drn fantastiske helga vi har hatt 🙏
Du løy for alle andre Du løy ikke for din kjære Du løy for deg selv Du løy for fasadens skyld Du løy for dine barns skyld Du løy for å skjule Du løy fordi du var skamfull Du løy….
Men vet du hva, så blind kunne du være Mange så, og mange hørte og forstod Hvorfor sa ingen noe da, når så mange visste Ikke alle, selvfølgelig, visste hva som skjedde bak lukkede dører For du blei flink til å pynte på, holde maska, med stive skuldre Var det en hvit løgn Var det nødvendig For å overleve, ja….
Mette Josteinsdatter Kvalsvik februar 2026
#tankerblirtilord #etdiktomdagen #minedikt
Hvit løgn er en uskyldig, ikke ondsinnet eller grov løgn eller et tvetydig utsagn. Man tyr som oftest til en hvit løgn for å skåne noens følelser kopiert fra nettet
Bobilen har fått navnet Olga Først kalte vi den “rustolga” fordi det var noe rust under bilen, og det har vært noen reperasjoner på den som ikke kanskje var forventet… men det er ikke så fint med “rustolga” – så da blei det OLGA da 😀
God morgen fra LANGEDRAG Jeg lurer på om jeg hørte ulve-uling i natt….og Mr C kan bekrefte det 🐾
Nå er det liv i leiren her Sola siger så smått opp og hundene får sikkert mat Det er masse lyder fra hundegården En gruppe mennesker er på vei til sin opplevelses-tur i skrivende stund der klokka er 07.30 Skal tro hva DE skal oppleve? Vi skal oppleve sammenmed barn i alderen 5 til 1 år i dag – da vi er sammen med min tantejente og hennes barn Det er stor stas å være sammen her på Langedrag – og det å kunne ta reisen hit sammen Vi koser oss!
Nå er det frukost i bobilen – mens de andre spiser frukost oppe på Langedrag Og når klokka nermer seg 10.00 – åpner det inn til selve Langedrag – for oss som bor i bobilen 🙂
Så er vi i gang
Vi opplever ulver, gauper, reinsdyr, villsvin, geiter, kaniner, sau, elg, rev og mye annet
Her kommer bilda og forteller sitt Det eneste jeg kan si, er at ulvene og Tuva stjal hjerte mitt Ulven har jeg fått oppleve ule – og på ganske nært hold Og Tuva som uler til ulvene – da begynte jeg å gråte Hvorfor? Det var bare vakkert
Ulven altså ❤️
For en opplevelse! Og så er det jo spesielt å få oppleve det sammen med barn også Gleden og hele pakka🫎🐐🐾
Full av takknemlighet 🙏
Fulle av inntrykk har vi dradd fra Langedrag, og parkert oss på Nes i Hallingdal