på mange måtar er du så nært på andre måtar langt vekk men du kjenner att augene, og glimtet dei får, av og til på mange måtar så veldig nært og på andre måtar har det bygd seg ein avstand ikkje fordi du vil det men fordi det skjer og kvifor det skjer, forstår du ikkje men, du forstår det allikevel
det er den aksepten som er tung du vil ikkje ha den i sekken, men den snik seg etter tårene renn sakte, og på mange måtar er det godt og på andre måtar er det berre sårt fordi du ikkje vil men du må for det er livet det å sjå
under stjernehimmelen du kikar opp er du der oppe ser du meg kven er der er alle der under eller over stjernehimmelen eg ser deg ikkje men eg tenkjer på deg og sender mine tankar til deg eg saknar deg så og tenkjer; er du der, over stjernehimmelen og ser ned på meg, under stjernene
i tonkane mine er du der oppe og eg smilar opp mot stjernene “hei” eg er glad i deg eg kan prate slik, her under stjernehimmelen å kike opp og la tonkane flyge mot deg då veit du at du er sakna då veit du at eg saknar deg då veit du at eg er glad i deg då veit du under eller over stjernehimmelen
du faller uten forvarsel det bare skjer og du føler du forsvinner innover og nedover synker sakte men sikkert til du henter deg inn og bremser opp pusten trekkes helt ned i mellomgulvet du holder den der bare bitte litt ekstra for å kjenne du lever så puster du ut og lukker øynene du faller ikke lenger og tilstedeværelsen siger på du er her igjen åpner øynene og trekker pusten dypt det bare skjer av og til at du føler du forsvinner innover faller nedover og synker mot det ukjente så puster du helt ned i mellomgulvet og forbi du er her igjen
Det er vår, når krokusen viser seg frå si vakraste side Hestehoven har stukket hode frem, og snøklokkene vaier med i vinden Snøklokkene, vakre hvite, står i klynger over alt Også har vi kusymra, den vakre og gyldne gule Åh – det er så mange slags vårtegn! For ikke å snakke om blåveis og hvitveis, påskeliljer og annet vakkert Ja, for ikke å vevne selveste tulipanen
Det er vakkert dere, ikke sant?!
Det er glede langt inn i hjertet, når alt livner til etter en lang vinter Selv om vinteren på disse kanter har vært snøfattig til tider – og barfrosten har vart i uker All snøen kom i november….og da kom det mye… Den hardeste vinteren er over for denne gang, og lysere tider er i anmarsj
Dagene er lengre og kveldene lysere Det er godt å komme ut i hagen å gjøre noe der Klippe ned greiner som ikke skal vokse lenger, rydde og plante på nytt
Det er vår!
Og har du ideer om såing for våren – som f.eks. tomater, paprika, solsikker og annet…. ja da er det bare å sette i gang Hos meg spirer det nå – og det er sååå spennende å se om det blir noe i år
Tallene i “dagens blogger” er som de er, fra tidenes morgen, tilfeldig trukket, da “tankespinn” ikke var som det har blitt i dag Så blei det til at jeg bare brukte samme tallene – men hver gang jeg hadde et “tankespinn”-innlegg, begynte jeg å gå ett tall ned for hver plass – og siden har det blitt slik – plasseringen rykker stadig nærmere bloggtoppen, topp hundre – og forbi 😀 Derfor er tallene som de er!
I 2012 vedtok FNs generalforsamling å gjøre 20. mars til den internasjonale dagen for lykke (A/RES/66/281).
Dagen markeres for å understreke at lykke og velvære er et universelt mål for alle mennesker på jorda, og at dette må tas hensyn til i medlemslandenes nasjonale planer.
Det er fredag og det er helg Lag dagene dine så gode som mulig, og stå deg vel
det bor noko i oss alle redsle kjærleik styrke sinne underdanigheit kampvilje pågangsmot tristheit det bor noko i oss alle om det er glede eller sorg som inntar vårt indre så bor det noko der du kan tenkje for deg sjølv; tiltakslaus men kva veit du