tankespinn….

 

 

God morgen Norge!

Gratulerer med dagen alle pappaer!
Ja, for det er fars dag i dag
I dag skal far hedres
Er det slik; i dag skal handa til far kvile?
Det var kanskje slik en gang….
Nå er det nok glemt, kanskje?
Men det er uansett fars dag
Noen feirer stort og andre smått
Andre igjen nesten ingenting og andre igjen totalt ingen feiring
Vi gjør det som er vanlig for oss
Det som er tradisjon
Det vi har mulighet for

 

FARSDAG

Farsdag er en hedersdag for fedre. I Norge er farsdag, i likhet med noen andre land i Nord-Europa, den andre søndagen i november. I den grad farsdagen feires eller markeres, gjøres det innenfor familien, ved å gi far frokost på senga, en gave, eller bare ved å gratulere ham med farsdagen. 
(kopiert frra wikipedia)

 

 

Lager du kake til far?
Får far frukost på sengen?

Her i huset blir det kake!
Og vafler!
Hurra!
Men nei, ingen frukost på sengen

 

Meretes favorittkake er bestilt
fra høyeste hold
Og den lages til denne søndagen, med glede

 


Det poppet opp et hjerte i marengsen!
Ser du det på høyre siden der i bildet?

 

Jepsipepsi kan man si....

Det som møtte meg i det jeg kommer inn i stua i dag, denne søndagen, er dette lyset som brenner
Det har brent hele natten
Herlighet!!
Et duftelys – og jeg tente det i går kveld, og siden har det brent
Man kan gjøre seg sine tanker…
Men ingenting har skjedd

Men høyrer det: “EKJE DU REKTIGE!!!”

Det gjekk bra!

 

Og så var kaffen klar og jeg  nyter en god kopp kaffe til morgenen
Ikke så tidlig i dag som i går, heldigvis
Når man legger seg 21.30 ish…. og er våken et par ganger, og står opp 06.30, da er det ok
Ja, 21.30 på en lørdag kveld er i største grad ekstremt tidlig – kjedelig tidlig – men når kroppen ikke klarer mer  – ja da her i allefall ikke jeg noe annet valg

 

 

 

 

DAGENS BLOGGER:

Plass nr. 3 = Bunny

Plass nr. 25 = MetteJosteinsdatter  😀

Plass nr. 53 = Pensjonistgunna

 

 

Tilbakeblikk til samme dato åra før:

 

12. november 2015 – Dagen

 

12. november 2016 – Ansvar

 

12. november 2017 – Sjøskum

 

12. november 2018 – Prins – om å kysse ein frosk

 

12. november 2019 – Gammelt blir nytt – kjole

 

12. november 2020 – Lykkes – sitat/ordtak

 

12. november 2021 – Frdagsvibber – morgenstund i bygda

 

12. november 2022 – Lett på tå – mine dikt

 

 

Nå er dagen her!
Ny og ubrukt

Det er farsdag og alle andre sin dag, egentlig
Men litt ekstra stas på alle pappaer der ute er jo lov
Her blir det forresten en pakke til far også
Det må jo til vel?!

Nyt dagen der ute,
og du,
stå deg så vel som du bare kan

10 kommentarer
      1. Ja, en liten markering er fint 🙂 Jeg er ikke tilhenger av ståhei på slike dager. Men en kake og kaffe og besøk er koselig 🙂

    1. obs ,godt det gikk bra med stearinlyset ,heldigvis var det av typen som var i et glass og ikke en sånn tynn som står i stake ,det er slik en brann ofte oppstår ,men det gikk bra :=) her i huset ble det kake ,far sjøl lagde den etter ordre fra meg hi hi ,2 av våre med sine familier kom på besøk for dei ville ha kake med han far ,jepps ,en aktiv men helt grei dag

    2. En farsdag feiret som tradisjon er en flott dag! En farsdag som sponser handelstanden for mye, not…! Vi feira ikke farsdag eller morsdag hjemme da jeg var liten…… men jeg var en tur innom pappa i dag og skravla litt! Mine unger besøker sin pappa, og de kommer hit med blomster på morsdag………..! Koselig med en liten markering, syns jeg! Klem <3

      1. Koselig med en liten markering ja 🙂 Som kake, blomster eller en liten annen oppmerksomheten. Det er helt klart handelsstandens dag dette…. Men det blei en fin dag på alle måter. Jeg savner min pappa når slikt markeres <3 klems

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg